___Splawik___DeadBilly___

FORUM KLANU SD ___Splawik___DeadBilly___


#1 2008-11-23 13:53:24

DeadBilly

Administrator

Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 22
Punktów :   

Call of Juarez lepsze od Gun!!

Wyczytałem to w gazecie o grach                




           Gun vs. Call Of Juarez


Tytuł: Gun
Producent: Neversoft Entertainment
Wydawca: Activision Value
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
 

Tytuł: Call of Juarez
Producent: Techland
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor: Techland


   Wstęp:
Witam wszystkich czytelników Miasta Gier i zapraszam do zapoznania się z walką pomiędzy dwoma grami rozgrywającymi się w realiach dzikiego zachodu. Pierwsza z nich to wydany przez firmę Activision Gun, druga natomiast to produkcja polskiego studia Techland – Call Of Juarez. Która gra okaże się zwycięzcą pojedynku…? Zapraszam do lektury poniższej kontry!



Gun
Nasz hombre
Głównym bohaterem Gun jest Colton White. Człowiek o wielu umiejętnościach niestety nie posiadający charyzmy, czy też łatwego do zauważenia uroku. Jest po prostu kolejną maszynką do zabijania, którą wrzucono do gry komputerowej. W żaden sposób się z nim nie identyfikujemy, koleś jest nudny, i po prostu nie posiada jaj. Już kilka minut po ukończeniu gry nie będziemy pamiętać jego imienia.

Call of Juarez
Nasz hombre
Call Of Juarez posiada dwóch głównych bohaterów. Pierwszym z nich jest młody chłopak o imieniu Billy, drugim natomiast wielebny Ray. Obaj charakteryzują się odmiennymi umiejętnościami, dzięki którym rozgrywka jest bardzo zróżnicowana i niezwykle wciągająca. Po ukończeniu programu, jeszcze na długo będziemy pamiętać o wyczynach Raya i zręczności Billyego. Są postaciami charyzmatycznymi i bardzo łatwo zapadają w pamięć.


Gun
Dawno, temu na dzikim zachodzie
Gun posiada nieco bardziej rozbudowany wątek fabularny, ponieważ autorzy dorzucili do niego sporo misji pobocznych. Niestety producent nie wysilił się zbytnio, wszystkie zadania są bowiem bardzo podobne do siebie i mało satysfakcjonujące. Dodatkowo warto również zauważyć, że w żaden sposób nie jesteśmy zachęcani do realizacji misji pobocznych. Ostatecznie wypełniamy głównie podstawowe zadania, które z powodu ciągle powtarzanego schematu rozgrywki szybko stają się nudne. 

Call of Juarez
Dawno, temu na dzikim zachodzie
Fabuła Call Of Juarez stanowi połączenie opowieści dwóch różnych ludzi. Ich historia przez cały czas się łączy i splata, by ostatecznie w oczach gracza powstał całokształt pracy scenarzystów. Od początku do końca zabawy rozgrywka jest liniowa i jesteśmy prowadzeni za rękę, nie przeszkadza to jednak w stuprocentowym skupieniu na rozgrywających się wydarzeniach. Ciekawe scenki przerywnikowe oraz monologi głównych bohaterów dodają programowi pikanterii i niezwykłego charakteru. 


Gun
Stawaj do pojedynku bydlaku
Gun w przeciwieństwie do Call Of Juarez jest typową siekanką, w której nie jest wymagane zbytnie myślenie, celowanie czy też nawet zwracanie uwagi na ilość dostępnej amunicji. Arsenał broni składa się z wielu rodzajów pistoletów, strzelb, shotgunów, a także kilku rodzajów broni białej. Niestety spora różnorodność jest praktycznie niezauważalna, ponieważ nie mamy czasu na to by się zastanowić po którą pukawkę sięgnąć aby szybciej zlikwidować zagrożenie. Wyciągamy pierwszą lepszą giwerę i zaczynamy siekać do przeciwników. Rozgrywka traci w ten sposób klimat, jest mniej satysfakcjonująca i nie przyciąga zbytnio naszej uwagi. 

Call of Juarez
Stawaj do pojedynku bydlaku
Call Of Juarez jest niezwykle dynamiczną strzelanką, a co za tym idzie obaj bohaterowie mają do dyspozycji kilka rodzajów broni oraz umiejętności specjalne. Ray potrafi korzystać z systemu koncentracji, który spowalnia czas i pozwala na skuteczniejsze celowanie, Billy natomiast bardzo umiejętnie posługuje się łukiem. Po napięciu cięciwy otaczający gracza świat zaczyna poruszać się znacznie wolniej i możemy z łatwością zlikwidować napotkanych bandytów. Na arsenał pukawek składają się różne rodzaje pistoletów, rewolwery, strzelby, a także laski dynamitu. Broń zachowuje się realistycznie i wcale nie jest łatwo celować, przynajmniej w początkowych etapach gry, później bowiem przywykamy.


Gun
Dziki zachód
Producent Gun postawił na otwarte przestrzenie i umożliwił nam eksplorację. Niestety nie mamy powodu aby spacerować po mapach i szukać ciekawych miejsc do zwiedzenia. Z każdej strony wieje bowiem nudą, a jeśli nawet znajdziemy coś intrygującego, nic z tego powodu nie zyskamy. Gdyby autorzy wprowadzili do gry system wynagradzanie eksploracji, ukryte miejsca pełne złota lub ekwipunku, przeszukiwanie mapy zyskało by sens. 

Call of Juarez
Dziki zachód
Świat w Call Of Juarez jest ogromny. Niestety autorzy wytyczyli dla nas ścieżki którymi należy podążać i nawet na chwilę nie możemy zboczyć z głównej trasy. Gra traci nieco z tego powodu ponieważ silnik graficzny Chrome Engine bardzo dobrze generuje duże otwarte przestrzenie. Gdyby Techland oddał w nasze ręce większą swobodę, Call Of Juarez mógłby przytłoczyć nas rozbudowaniem i potęgą map.


Gun
Wio, bydlaku… wiooooo
Gun w kwestii jazdy konnej znacząco wyprzedza Call Of Juarez. Producent wykorzystał bowiem nie tylko walory jezdne zwierzęcia, lecz również jego siłę. Główny bohater prócz typowej jazdy z wyciągniętym rewolwerem może również taranować przeciwników, galopować, skakać i wiele więcej. Gun robi lepszy użytek z wierzchowców.

Call of Juarez
Wio, bydlaku… wiooooo
Western bez jazdy konnej byłby niekompletny. Autorzy Call Of Juarez zdawali sobie z tego sprawę, a co za tym idzie oddali w ręce graczy możliwość podróżowania na wierzchowcach. Niestety jedynie w kilku misjach mamy okazję zasiąść na grzbiecie majestatycznego czworonoga, większość zabawy spędzamy spacerując na piechotę. 


Gun
Grafika, dźwięk i ogólna prezencja
Gun pomimo wykorzystania kilku dość popularnych efektów graficznych, poprawiających jakość generowanego obrazu, prezentuje się znacznie gorzej niż Call Of Juarez. Tekstury na otaczającym nas świecie oraz postaciach są bardzo słabej jakości, a ilość poligonów z których zbudowane zostały obiekty sprawia że wszystkie jest nieco kanciaste. Dźwięk oraz muzyka są mało efektowne i nie robią zbytniego wrażenia. Najmocniejszą stroną programu są bardzo dobrze podłożone głosy oraz scenki przerywnikowe.

Call of Juarez
Grafika, dźwięk i ogólna prezencja
Call Of Juarez działa na autorskim silniku graficznym Chrome Engine. Jest on w stanie generować niezwykle bogatą w efekty specjalne grafiką, oraz ogromne otwarte przestrzenie. Dzięki dynamicznemu cieniowaniu, bardzo płynnej animacji, oświetleniu HDR oraz innym graficznym bajerom program prezentuje się po prostu wspaniale. Równie dobrze brzmią dźwiękowe efekty specjalne, dialogi pomiędzy postaciami w grze oraz muzyka. Call Of Juarez od strony technologicznej jest jedną z najbardziej dopracowanych produkcji.


Gun
Grywalność
Gun jest grą, którą warto przejść jedynie jeden raz. Po ukończeniu głównego wątku fabularnego nie pozostaje zbyt wiele elementów mogących powrotem przyciągnąć naszą uwagę. Brak trybu multiplayer jest kolejny powodem by nie powracać do gry.

Call of Juarez
Grywalność
Call Of Juarez posiada wciągającą fabułę, dwie niezwykle charyzmatyczne postaci oraz wiele możliwości rozgrywki. Dodatkowym atutem jest możliwość zabawy wieloosobowej. Do programu można powracać wielokrotnie nie czując znudzenia. 

Call of Juarez najlepszą grą o dzikim zachodzie!


ADMINISTRATOR, jak takiś cwany to cho na solo w Call of Juarez

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ssclansite.pun.pl www.zgs-asg.pun.pl www.desinemt2.pun.pl www.snipereliteasg.pun.pl www.bm1.pun.pl